Cicha jazda

Wydech

Każdy użytkownik spotyka się z problemem nieszczelnego układu wydechowego i przez to większą głośność pracy. Często próbuje się uszczelnić silikonem lub innymi rzeczami, które nie wytrzymują pod wpływem dużej siły wydechu. Bardzo często zdarza się zerwanie gwintu na cylindrze i użytkownicy robią wtedy wszystko aby nieszczelności zakleić. Oto mój spodób na to:

Jeżeli gwint jest "świeżo" zerwany można spróbować zamienić tą nakrętkę na nakrętkę od tłumika. W nakrętce tłumika jest bardziej "ostry" gwint i jeżeli będzie się ostrożnie skręcać, nakrętka będzie się jeszcze trzymać. Jeśli jednak nie daje to efektu, będzie trzeba natoczyć nowy gwint na cylinder i natoczyć mniejszą nakrętkę.
Oczywiście samo skręcenie nie da żadnego efektu, gdy nie założy się specjalnej uszczelki !!!
Jeszcze jedna ważna sprawa. W modelu 205 okazuje się, że po skręceniu tłumik powinien mieścić się nieco niżej. Chyba nikt o tym nie wie. Aby rozwiązać ten problem należy obniżyć mocowanie tłumika lub rurę wydechową podgiąć. Warto pamiętać, że najpierw skręca się rurę przy cylindrze bez tłumika, a dopiero potem przykręca się tłumik.
Do Simsona jest dostępna przejściówka - nakręca się nią na wylot cylindra (posiada ona gwint ze stożka, dzięki czemu da się nakręcić bez robienia nowego gwintu), a z drugiej strony przykręca się rurę wydechową przy pomocy oryginalnej nakrętki. Takiego rozwiązania nie ma dla komara.

Drugą rzeczą jest uszczelnienie przy tłumiku. Również należy założyć odpowiedni uszczelniacz, lub dorobić według mojego sposobu. Ja wykonuję dwa pierścienie z drutu miedzianego ok. 2mm i staram się zrobić najmniejszą przerwę.

Po tym można stwierdzić, że komar stał się cichy jak skuter!!! Pewnie od kolegów usłyszycie "ale cicho chodzi!"

Silnik

Jednym ze źródeł hałasu jest... cylinder, a dokładnie chłodzenie cylindra. Użebrowanie ma tendencję do rezonowania, przez co wydaje hałas szlifujących pierścieni. W Simsonach i MZ-tach rozwiązano ten problem przez wciśnięcie pomiędzy żebra gumy. Ja spróbowałem to, i rzeczywiście nie słychać dźwięku "szlifowania", a dzwonienie uległo osłabieniu.
Pozostałymi źródłami (ale nie można ich usunąć) jest układ korbowy i sprzęgło (duża zębatka obciera o kosz sprzęgła).