Ogar 205 206 - Tuning

 

Jest to "komarek" 2-biegowy rocznik 1987r którego mam po dziadku. Jego tuning polega na przerobieniu instalacji elektrycznej (zwiększenie komforu jazdy) i zwiększeniu osiągów. Oto lista przeróbek:
- dawno temu wymiana łańcucha i zębatek; z tyłu mniejsza o chyba 3-5 ząbków przez co zwiększyła się prędkość maksymalna,
- kierunkowskazy (początkowo z 6V akumlatorem bez ładowania) - lato 2001
- instalacja 12V, akumlator, żarówki: przód 21/5 W, tył 5W, przednie kierunki 10W, tylne 21W - koniec lata 2001
- 2002r - nie używałem go (miałem złamałną nogę)
- remont kapitalny silnika, uszczelnienie wydechu - sierpień 2003
- cewka zapłonowa zewnętrzna (cewka wewnątrz zamieniona na cewkę ładowania 12V) - grudzień 2003
- brewka na przedniej lampie
- elektroniczny przerywacz kierunkowskazów własnoręcznie wykonany (konstrukcja rosyjska, 6 elementów, nieco przerobiony przez mnie i daje błyski o stałej częstotliwości)
- dioda ultrafioletowa skierowana na mnie - efekt UFO
- alarm własnej konstrukcji :-)
- stacyjka
- halogen pod lampą 20W fi 50mm - lepsza widoczność

"Komarek" został sprzedany 5 czerwca 2005 roku za kwotę 600 zł. Obecnie jeżdżę Simsonem skuterem SR50, który jest opisany na stronie.

Początek przeróbki elektryki - kierunkowskazy zostały zamontowane po prawie wypadku, gdy w nocy kierowca nie zauważył ręki i hamował po piskach. Zastosowanie instalacji 12V zmniejszyło koszt żarówek np. przedniej z ok. 7 zł do ok. 1,10 zł! Instalacja została silnie zmodyfikowana. Zmieniono cewki świateł i zapłonową na własnoręcznie nawinięte cewki 12V. Ich łączna moc wynosi około 50-60 W. Zastosowano zewnętrzną cewkę zapłonową zasilaną przez akumlator, przez co łatwiej "odpalić" silnik i można zwiększyć przerwę iskrową na 0,7 mm. Szczegółowe informacje o przeróbkach instalacji znajdują się w artykule 12V w Komarku.

Jeżeli zainteresowały ciebie przeróbki i chciałbyś je wykonać w swoim komarku to proszę wysyłać listy na e-maila