Białe liczniki w VW Jetta/Golf I

Pierwszym elementem tuningu mojej Jetty było zrobienie białych tarcz licznika. Liczniki są w wersji Diesel. Pasują do Golfa I w nowszej wersji (kwadratowy licznik). Białe liczniki możecie ściągnąć od razu tutaj

Białe liczniki w mojej Jettcie

Podczas demontażu licznika - zdejmowaniu wskazówki rozwaliłem sobie licznik. Wskazówki są w wolkswagenach założone bardzo mocno, tak że trudno je zdjąć (być może używany jest dodatkowo klej). Dlatego podczas przyklejania tarczy polecam wam rozcięcie białej tarczy od dołu do środka (wskazówki).
W celu naprawy licznika kupiłem liczniki od Jetty benzynowej. W tym egzemplarzu znajdował się okrągły prędkościomierz (z Golfa II), który miał dodatkowo kasowany licznik kilometrów (diesel, a nawet Golf II TD tego nie ma) oraz licznik przebiegu >100 000 km. Białą tarczę z dieska nakleiłem na tą okrągłą i dodatkowo wyciąłem miejsce na dodatkowy licznik. Nie wycinałem otworów na poszczególne cyfry, tylko wyciąłem jeden otwór. Dodatkowo musiałem wyciąć otwór w szybce na kasownik.
Liczniki od temperatury i paliwa są podobne jak w Golfie II i nie skanowałem ich (różnią się kreskami na tarczy).
W plikach zamieściłem tarcze w wersji na drukarkę z tuszem czarnym (niewiele osób ma kolorowy tusz). W miejscach  czerwonego tusz należy pomalować te pola czerwonym pisakiem.

Podświetlenie

Zielone podświetlenie w oryginalnych licznikach działa beznadziejnie. Efekt poprawia się po założeniu białych tarcz - świecą równomiernie i jaśniej. Moim celem jest zrobienie podświetlenia niebieskiego lub ultrafioletowego.
Po zabawach na drugim liczniku z diodą LED niebieską zauważyłem, że najlepszy efekt jest z oryginalnymi czarnymi tarczami (cyfry świecą na kolor niebiesko - xenonowy), natomiast na białych tarczach są widoczne cienie.
Obecnie pracuję nad przerobieniem nadbudówki, z której wysyłane jest światło. W środku znajduje się zielona folia, którą trzeba usunąć gdy instaluje się kolorowe żarówki, ale w zamian trzeba założyć podobną białą matową folię (lub kolorową, jeśli mamy białe żarówki, a zmieniamy kolor) inaczej nie będzie świecić równomiernie. W licznikach z obrotomierzem zrobiłem podświetlenie czerwone (jak w radiu).
Po wielu próbach doszedłem do wniosku, że rozwiązaniem problemu niebieskiego podświetlenia jest założenie neonu. Taki sposób znalazłem w internecie, a efekt świecenia był bardzo dobry.